Nebim V3 CPM - Genel Bakış
Nebim V3 ERP ile entegre çalışan planlama, bütçeleme, raporlama ve analiz uygulamaları
Bir yandan yüksek satın alma gücü olan yurt dışı kaynaklı organize perakende firmaları Türkiye'deki
yerli firmalara rakip olurken, bir yandan da Türk firmaları kendilerine yeni pazarlar aramakta ve yurt
dışındaki komşu ülkelerde büyümeyi hedeflemektedirler. AVM'lerde metrekare arzındaki büyük artış, talep
artışının çok üstüne çıkmakta, bu nedenle gittikçe artan mağaza sayısı ile birlikte metrekare başına düşen
ziyaretçi sayısı azalmaktadır. Bununla birlikte ham madde fiyatları artmaya devam etmekte, bunu karşılayacak
fiyat zamları piyasadaki büyük rekabete aynı oranla yansıtılamamaktadır. Bu trendlerin sonucunda firmaların
brüt marj yüzdeleri azalırken, ölçek büyütmek ve işletme kaynaklarını daha verimli kullanmak önem kazanmaktadır.
Stok maliyetinin düşürülmesi, ürüne yönelik yatırım getirilerinin en yüksek düzeye çıkarılması, brüt marjı
artıracak etkenlerin en başında gelmektedir. Bu konuda firmaların ihtiyacı; satışların, brüt marjların, kalıcı ve
geçici indirimlerin, kanal indirimlerinin ve firelerin, ürün kategorileri ve haftalar bazında bütçelenmesi ve
kaynakların rakamsal hedefler ile yönetilmesidir.
Firmaların bu anlamda ihtiyaçlarını karşılayan Nebim V3 CPM, Planla-İzle-Yönet sistematiği içerisinde,
kategori ve kanal bazında, planlama ve bütçeleme yapmayı sağlayarak, sezon içerisinde gerçekleşen değerler ile
planlanan değerlerin tek platform üzerinden izlenmesini ve yönetilmesini sağlar.